۱۳۸۸ تیر ۱۵, دوشنبه


توضیحات یک پزشک در مورد وضعیت یکی از مجروحان درگیری های اخیر

چند روز پیش عکسی منتشر شد از یکی از مجروحان که واقعآ دلخراش بود .جوانی با صورت خون آلود که چشم هایش به شدت ورم کرده و کبود شده . عکس را به یکی از دوستانم که پزشک هستند نشان دادم و از او در مورد اینکه این چه نوع آسیب دیدگی است و در اثر چه ضربه ای ایجاد شده سوال کردم .

گفت : در شکستگی های قاعده جمجمه خون به نسوج وبافت های اطراف راه پیدا میکند و خصوصا در اطراف چشم در حدقه نمود ظاهری پیدا میکند . به صورتی که به شکل خونمردگی تیره رنگ در اطراف چشم دیده میشود . به این علامت " علامت راکون " میگویند. این ضایعه در اثر ضربه به جمجمه ایجاد میشود. در این عکس چون در پیشانی آثار ضربه یا کبودی دیده نمیشود .ضربه به روی سر و یا پشت سر وارد شده.

پرسیدم منظور از قاعده جمجمه چیست ؟

جواب داد : به استخوانهای کف مغز و یا همان زیر مغز که مغز بر روی آن قرار میگیرد قاعده جمجمه میگویند.

پرسیدم معمولآ در چه مواردی چنین آ سیبی مشا هده میشود ؟

جواب داد : در ضربات بسیار شدید به جمجمه این حالت را میتوان دید . مانند تصادفات و یا سقوط از بلندی...

پرسیدم در درگیری و یا نزاع های خیابانی میتوان انتظار مشاهده چنین آسیبی را داشت ؟

جواب داد : معمولآ در نزاع های خیابانی چنین آسیب هایی را نمیتوان دید. در این مورد چون ضربه به سر بسیار شدید بوده .چنین آسیبی به مجروح وارد شده .

اما سخنی با بسیجیان و سپاهیان

سال هاست که در این مملکت شاهد خشونت ها و تحقیرهای شما بوده ایم . شما که تنها یک فیلم از کتک خوردن یک حزب الهی را بارها و بارها در تلویزیون نشان میدهید و از خشونت معترضین تعجب میکنید .خشونت های خود را در کوچه و خیابان به یاد نمی آورید ؟ واقعآ نمیدانید که این اعمال مردم واکنش به آن رفتار گذشته و فعلی شماست و نه یک کنش . تمام اینها به کنار .این رفتار های بعد از انتخاباتتان هم به کنار . فکر میکنید در آینده واکنش ها به خشونت های بعد از انتخابات شما چگونه خواهد بود ؟
آنکس که باد کاشت طوفان درو کرد
شما که طوفان کاشتید چی می خواید درو کنید؟!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر